9 maart 2018

Jubilerende SGP trakteert op lekkers

De SGP bestaat dit jaar 100 jaar. Daarom trakteerde de SGP-fractie in Apeldoorn op 8 maart in de laatste raadsvergadering voor de gemeenteraadsverkiezingen.

In een korte toespraak gaf fractievoorzitter Henk van den Berge aan dat de werkwijze van de SGP wordt gekenmerkt door drie ”C’s”. De eerste “C” staat voor christelijk geluid. De SGP wil vanuit de christelijke beginselen een bijdrage leveren. Het onderhouden van Gods geboden is tot zegen van de gemeente. De tweede “C” staat voor consistent. Vanuit de Bijbelse beginselen houdt de fractie een consistent verhaal. Dat is belangrijk in het kader van betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. En dat brengt bij de derde “C”: de SGP wil een constructieve bijdrage leveren in het belang van de hele gemeente.

Hierna overhandigde Van den Berge aan burgemeester Berends een speculaastaart in de vorm van een hart. Dat hart is symbolisch bedoeld. Een hart zegt iets over iemands binnenste. Ook de SGP wil spreken vanuit het hart, waarbij de Bijbelse beginselen het uitgangspunt vormen. Maar het hart staat ook symbool voor warmte en betrokkenheid. Dat heeft de fractie richting inwoners, de raad en het college.

Vervolgens feliciteerde burgemeester Berends de SGP met haar jubileum. Alle aanwezigen kregen daarna bij de koffie een speciale speculaaskoek in de vorm van een hart in het oranje -de kleur van de SGP.

hartvoorapeldoorn.nl