14 november 2014

Kom naar SGP-bijeenkomst over zorg in Apeldoorn

Nederland staat aan de vooravond van ingrijpende veranderingen. Niet het Rijk, maar de gemeente is vanaf 1 januari 2015 verantwoordelijk voor de jeugdzorg, voor werk en inkomen en voor de zorg aan langdurig zieken en ouderen. Tegelijk wordt er flink bezuinigd om de zorg betaalbaar te houden.

De nieuwe aanpak brengt veel vragen met zich mee. Krijg ik straks nog wel hulp? Wat verandert er in de vergoeding die ik nu ontvang? Blijft mijn PGB behouden? Kunnen we nog hulp krijgen van identiteitsgebonden organisaties? Hebben de kerken ook een taak? Wat betekenen de veranderingen voor mantelzorgers? Er wordt een groter beroep gedaan op vrijwilligerswerk, maar kan dat?

De SGP-fractie in Apeldoorn organiseert op D.V.  8 december een bijeenkomst voor burgers, zorgvragers, mantelzorgers, ambtsdragers, hulpverleners en alle andere betrokkenen. Het thema is: Goede zorg scheelt een jas.

Inleiders zijn: Paul Blokhuis, CU-wethouder Zorg en Welzijn in Apeldoorn en Johan van der Ham, voorzitter van de Lelie Zorggroep (oa. Agathos, Curadomi, Cruciaal GGZ en Lelie Zorg). Verder zijn de SGP-raadsleden Henk van den Berge en Jan Kloosterman en een aantal deskundige ambtenaren van de gemeente Apeldoorn beschikbaar om uw vragen zoveel mogelijk te beantwoorden.

datum             : D.V. maandagavond 8 december 2014
aanvang          : 20.00 uur
locatie            : Jac. Fruytierscholengemeenschap, Anklaarseweg 71, Apeldoorn

Van harte welkom!