8 november 2017

SGP wil in wijken en dorpen meer speelmogelijkheden voor kinderen

In Apeldoorn wil de SGP meer mogelijkheden voor avontuurlijk spelen in de wijken en dorpen, omdat daar meer kinderen wonen dan in het centrum. Het college van B&W legt de nadruk juist op het centrum. Het SGP-voorstel kreeg bij de behandeling van de meerjarenbegroting 2018 helaas onvoldoende steun in de gemeenteraad.

Amendement: Avontuurlijk spelen in heel Apeldoorn

Betreft: behandeling Meerjarenprogrammabegroting 2018-2021

De raad van de gemeente Apeldoorn in vergadering bijeen op 9 november 2017

Gehoord de discussie over de binnenstad en avontuurlijk speelplaatsen en overwegende dat:

• dat het beleid ‘Apeldoorn als gezinsstad’ voor heel de gemeente geldt;
  • er elders in de MPB de nodige middelen begroot worden voor versterking van de binnenstad;
  • het realiseren van avontuurlijke speelplaatsen in de binnenstad relatief duur is;
    • de meeste kinderen en jongeren in Apeldoorn niet in de binnenstad komen om daar te gaan spelen;
  • heel de gemeente gebaat is bij een goede verdeling van avontuurlijke speelplaatsen, zodat deze zo dichtbij en bereikbaar mogelijk zijn voor zoveel mogelijk Apeldoornse kinderen;

besluit tot het wijzigen van de tekst onder doelstelling 2 op pagina 34 van de MPB:

“In het thema binnenstad van hoofdstuk 1 van deze voorjaarsnota is hiervoor een bedrag van € 200.000 aangehouden. Voor locaties buiten de binnenstad zijn de investeringen op € 100.000 geraamd”.

en deze te veranderen in:
“In het thema binnenstad van hoofdstuk 1 van deze voorjaarsnota is hiervoor een bedrag van € 100.000 aangehouden. Voor locaties buiten de binnenstad zijn de investeringen op € 200.000 geraamd”.

en eventuele aanpassingen die hier noodzakelijk uit volgen op andere plaatsen in de MPB ook door te voeren;

en gaat over tot de orde van de dag.

SGP fractie,
Jan Kloosterman