26 juli 2024

Loopbrug gaat natuurlijk over meer dan tijdswinst

Voor de SGP is het belangrijk om afspraken na te komen. Betrouwbaarheid is daarin voor ons de kern en dat verwachten we ook van het college van burgemeester en wethouders. Om Hoger Onderwijs in Apeldoorn een boost te geven, zijn er afspraken met Saxion gemaakt. Onderdeel van deze afspraken was de plaatsing van de brug. Daarom is het terecht dat de brug er nu ligt. De vertraging en verhoging van de kosten betreuren wij.
De brug verkort de afstand naar Hogeschool Saxion. In praktisch opzicht is de verwachting dat de oude route bij grotere groepen studenten voor gevaarlijke situaties zorgt en langzamer is. We verwachten dat de brug daarin in de toekomst voor een betere stroomlijning zorgt. Voor de SGP helpt de brug om Apeldoorn aantrekkelijker te maken voor het Hoger Onderwijs. Tijdswinst is daarin een van de aspecten. Het is goed om na verloop van tijd te evalueren of de verschillende doelstellingen in samenhang te bekijken en te bespreken in hoeverre die behaald zijn.