6 oktober 2022

Nieuwe website gemeente Apeldoorn

Heeft u 'm al gezien? Apeldoorn heeft een nieuwe website. Tijdens een presentatie van de website op 29 september is deze website gelanceerd. Deze website is tot tevredenheid van de SGP omdat de toegankelijkheid en volledigheid van informatie voor inwoners en toeristen sterk verbeterd zijn.

Al in 2018 heeft de gemeenteraad opdracht gegeven om een nieuwe website te ontwikkelen. Helaas heeft de lancering een aantal keer vertraging opgelopen, maar wachten wordt beloond! De SGP is erg blij met deze nieuwe website, het ziet er mooier uit en is uitnodigend om te gebruiken. Daarnaast worden toeristen en dagjesmensen nu ook goed met makkelijk vindbare informatie bediend.

Verder is de website toegankelijk, doordat de letters en het taalgebruik erg duidelijk zijn. Ook is er een voorleesfunctie en kunnen de teksten heel eenvoudig is allerlei talen vertaald worden.

Naast alle aanpassingen wat betreft de toegankelijkheid en de lay-out is er ook veel meer mogelijk, zoals het aanvragen van allerlei documenten en diensten. Ook kan een bezoeker vanaf deze website met één klik naar de site met alle beschikbare informatie rond de gemeenteraad.

Ga naar www.apeldoorn.nl om de website te bekijken!

Matthias Bunt, fractievertegenwoordiger